Послуги Фонду дистанційно – це швидко, зручно та ефективно!
Кагарличани онлайн, тобто дистанційно, без особистого відвідування сервісних центрів, можуть вирішити питання, пов’язані з нарахуванням, виплатою пенсій, отриманням довідок, консультацій, роз’яснень.
Самі роботодавці, скориставшись «кабінетом страхувальника» на веб-порталі Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua), мають можливість отримати необхідну інформацію щодо своїх працівників, які перебувають у трудових відносинах зі страхувальником, про їх страховий стаж та розмір заробітної плати для здійснення нарахувань виплат за лікарняними листами. А саме - страхувальник може замовити та отримати в електронному вигляді з QR-кодом «Довідку про трудовий та страховий стаж» (за період з 2004 року) та довідку за формою ОК-7 (з 2011 року та лише за період перебування у трудових відносинах з даним роботодавцем). Також, можливо переглянути дані звітності щодо сплати ЄСВ та стан розрахунків зі сплати ЄСВ.
Окрім того, вирішити пенсійні питання дистанційно, не виходячи з дому, можуть і застраховані особи та пенсіонери, отримуючи необхідну інформацію через «особистий кабінет» на веб-порталі Пенсійного фонду України.
До уваги роботодавців! Готуємось до електронного лікарняного – реєструємось на веб-порталі Пенсійного фонду.
Переконавшись у численних перевагах дистанційного обслуговування, зокрема, зручності, доступності та оперативності, все більше страхувальників (роботодавців) стають користувачами веб-порталу Пенсійного фонду України.
Адже сам роботодавець без зайвих зусиль, не виходячи з офісу, може отримати інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, зауваження до звітності, а також електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.
Ще одна «новинка», яка очікує роботодавців у майбутньому – «електронний лікарняний».
Пенсійним фондом України створено електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.
Електронний лікарняний передбачає автоматизацію процесів та надаватиме можливість відслідкувати весь процес оформлення лікарняного:
- лікарняний листок реєструватиметься на підставі створеного лікарем через веб-інтерфейс медичного висновку, який засвідчує тимчасову непрацездатність. Кожен листок непрацездатності матиме унікальний реєстраційний номер, що формується та присвоюється автоматично;
- інформація через реєстр в Пенсійному Фонді буде автоматично передана у Фонд соціального страхування (ФСС) – в установі одразу знатимуть, що людина захворіла і повинна отримати компенсацію – оскільки є платником єдиного соціального внеску;
- інформація також передаватиметься роботодавцю, який через кабінет страхувальника на веб-порталі електронних послуг ПФУ побачить, що його працівник оформив тимчасову непрацездатність.
Тобто, для того, щоб мати доступ до електронних листів непрацездатності співробітників, підприємство повинно зареєструватися на веб-порталі електронних послуг ПФУ https://portal.pfu.gov.ua за допомогою електронного цифрового підпису.
Страхувальнику первинно надається можливість визначення параметрів пошуку переліку листків непрацездатності та за результатами пошуку надається інформація по листках непрацездатності застрахованих осіб, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Листки непрацездатності»), з таким переліком атрибутів: номер; дата відкриття; дата закриття; РНОКПП ЗО; ПІБ ЗО.
Страхувальнику також надається можливість перегляду, формування та друку заяв-розрахунків по листках непрацездатності (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Заяви-розрахунки»).
Міжвідомча робоча група за участі, зокрема, представників Міністерства соціальної політики України, ФССУ, Пенсійного фонду України спільно напрацювала проект Порядку видачі та продовження електронних листків непрацездатності. Наразі документ знаходиться на затвердженні в Міністерстві охорони здоров’я України.
А поки рекомендуємо роботодавцям завчасно реєструватись на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, щоб бути готовими до будь-яких інновацій та в найбільш потрібний момент не втратити доступ до важливої інформації.