A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ржищівська міська територіальна громада
Київська область, Обухівський район

ІЛЮСТРАЦІЯ ДНЯ: «КИРИЛО КОЖУМ’ЯКА». Автор: ІВАН-ВАЛЕНТИН ЗАДОРОЖНИЙ

Дата: 01.06.2020 10:25
Кількість переглядів: 1312

Фото без описуСимволи і знаки у дитячій книжці "Кирило Кожум'яка". Книжка з емоційними малюнками для дитини – засіб пізнання світу. Саме через неї дитина формує свої поняття та уявлення про добро і зло, моральні цінності. Ілюстрації в цій книжці виконують свою головну функцію – розкривають суть не дуже знайомих дитині речей і понять. Малюнки допомагають дитині усвідомити і розширити її уявлення про світ. Ось, чому так важливо, щоб у дітей були свої книжки. Задорожний це розумів, тому і закладав зерна світла у свої твори. Що ж означають символи-знаки на цих ілюстраціях?

Сюжетні малюнки розмежовують заставки із символами-знаками – сова – мудрість і знання, крилатий кінь – творчість і злет, крилатий бик – сила і впертість, ваги – вибір і рівновага, матір Сва (матір Слава) тощо. Символічна й ілюстрація де над землею б’ються два птахи – чорний і білий, і саме Сонце підтримує білого, а можливо білий птах захищає Сонце.

Наталія Задорожна, дочка художника

Окрім картушів, є також заставки-малюнки: дерево життя, кентавр з вагами, сова – символ мудрості, крилаті: кінь, баранець, волик, русалонька. Якщо картуші подано на темних тонах, то за принципом інверсії заставки-малюнки подано на світлих. Інколи – на білих тонах. Всього більше сорока малюнків. Декоративна рамка межує зі сторінковою ілюстрацією, ілюстраційним розворотом. Художник зробив такий хід, щоб це надавало певного ритму графічному оформленню книги. Пластична напруга, тривожний колорит чергуються з зонами спокою і світлою палітрою, іноді художник дає біле тло. Такі паузи для художника – не менш важливий компонент, ніж дійові моменти. Він відчував драматургію казки…

Кульмінаційні сцени – боротьба двох птахів: голубки й коршуна (такі мотиви зустрічаються у художників, як символ боротьби добра і зла, наприклад, у В. Фаворського) і сцена битви Змія з Кирилом…

Задорожний графічно спрощує форму, використовує чорну лінію. Цей спосіб нагадує контур вітражної техники. «Лінію» художник шукав усе своє життя. «Ось уже років двадцять я шукаю лінію, – писав він у щоденнику. – Одну графічну й таку чутливу лінію, якою можна було б сказати набагато більше, ніж яскравою стобарвністю, тонами й напівтонами. Великим мистецтвом зображувальної лінії володіли перші художники світу – неолітичні митці Кам’яної Могили, що під Мелітополем. Адже вони однією лінією – та ще й на камені! – уміли відтворити динаміку й колорит далекого неоліту та доби міді. А це ж було в VI тис. до н. е. Хочу оволодіти тим мистецтвом»…

Ніна Гаврилко, театральний художник, мистецтвознавець

Фото та публікації про творчість художника, мають авторів і використовуються на сторінці музею, виключно з інформаційною метою.

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора