A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ржищівська міська територіальна громада
Київська область, Обухівський район

Трудові книжки переводимо у цифровий формат

Дата: 26.06.2020 09:57
Кількість переглядів: 2565

Сьогодні роботодавці зобов’язані вести паперові трудові книжки на всіх найманих працівників. Постановою КМУ від 27.11.2019 № 1084 запроваджено електронний облік трудової діяльності. Відомості про трудову діяльність працівника зберігаються в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, але у Реєстрі застрахованих осіб поки що немає повної інформації про трудовий стаж.

Кожний пересічний громадянин може  ознайомитись зі своєю електронною трудовою книжкою в особистому кабінеті на веб-порталі ПФУ (portal.pfu.gov.ua).

Зараз на веб-порталі в розділі «Електронна трудова книжка» (далі – ЕТК) відображаються відомості про трудові відносини як найманого працівника за основним місцем роботи, розраховані автоматично за даними звітів страхувальників за період з 1998 р.

У разі, якщо в звітності страхувальника в індивідуальній відомості застрахованої особи зазначено неповний календарний рік або неповний календарний місяць, то в ЕТК автоматично формуються відомості про прийняття/звільнення застрахованої особи.

Звертаємо увагу, що відомості в ЕТК, які були автоматично розраховані за даними звітів страхувальника, не впливають на розрахунок страхового стажу, а носять інформаційний характер.

В електронній трудовій книжці наявні відомості про прийняття та звільнення за даними, які роботодавці почали подавати у звітах ще з 1998 року, але відсутня повна інформація, яка була записана в паперову трудову книжку, зокрема і про займані посади. Для того щоб привести ці електронні дані у відповідність із реальними, подано урядовий законопроект № 2686 до Верховної Ради. Він передбачає, що всі дані з паперових трудових книжок будуть внесені до Реєстру застрахованих осіб.

Пенсійний фонд України розпочав роботи по опрацюванню відомостей про трудову діяльність застрахованих осіб. Вже зараз роботодавці (як юридичні особи, так і ФОП) можуть подати сканкопії трудових книжок, засобами веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України. Технічні можливості для цього вже є.

Користувачу, який зареєструвався на веб-порталі за допомогою кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП), надається можливість сформувати звернення на подачу сканкопій трудової книжки, підписати його ЕЦП та надіслати до Пенсійного фонду України. Для цього призначено пункт особистого кабінету користувача з блоку «Комунікації з ПФУ» – «Надання скан-копій трудової книжки». При вході користувачу надається інформаційне повідомлення щодо підготовки сканкопій трудової книжки до початку формування звернення. Сканувати можна або окремо кожну сторінку трудової книжки і зберегти їх у форматі JPG, або відразу всі сторінки трудової книжки і сформувати один (загальний) файл у форматі PDF.

Згідно п.8 «Порядку обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі», скановані копії трудової книжки працівника, документів про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. № 637 (ЗП України,1993 р., № 12, ст. 273), мають містити всі сторінки та поля відповідних документів, бути придатні для сприйняття їх змісту, зокрема дані про серію та номер бланків документів.

Для прикріплення сканкопій до звернення необхідно натиснути кнопку «Додати файл» та обрати заздалегідь підготовлені сканкопії трудової книжки.

Обов’язковою умовою для збереження звернення є надання згоди застрахованої особи на обробку її персональних даних. Якщо звернення на вебпорталі формує сама застрахована особа, то вона надає згоду шляхом встановлення мітки у відповідному чек-боксі. Роботодавці повинні відправити скановану копію згоди, підписану застрахованою особою.

Кнопка «Відправити до ПФУ» – призначена для підпису та відправки звернення до ПФУ. Надається лише після заповнення всіх необхідних даних звернення. Після коректного відправлення до ПФУ користувачу надається повідомлення «Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ». Результат обробки звернення можна переглянути в сервісі особистого кабінету «Мої звернення».

Оцифрування відомостей про трудову діяльність працівника на підставі сканованих копій документів здійснюватиме відповідальна особа органу ПФУ шляхом доповнення персональної облікової картки в Реєстрі застрахованих осіб інформацією, наявною в завантажених сканованих копіях документів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора