Пенсійний фонд України інформує
Зміни в організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги.
Кабінетом Міністрів України 29 березня 2021 року прийнято постанову № 277 „Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України”.
Відповідно до постанови, до 1 вересня 2021 року Пенсійний фонд України проведе перший конкурс для відбору організацій, які здійснюватимуть виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України. До його проведення виплату і доставку пенсій здійснюватиме АТ „Укрпошта”.
За місцем фактичного проживання з 1 вересня 2021 року отримуватимуть пенсії та грошову допомогу:
люди з інвалідністю І групи;
особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду;
особи, які досягли 80-річного віку;
одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд.
Особи з вищезазначених категорій отримуватимуть пенсії та грошову допомогу за власним вибором: або через організацію, відібрану на конкурсі, або через обраний самостійно банк з числа уповноважених.
Інші категорії пенсіонерів, які на сьогодні отримують виплати у відділеннях АТ «Укрпошта» або з доставкою додому листоношами, до 1 вересня 2021 року повинні обрати один з уповноважених банків для здійснення подальшої виплати пенсій з переліку https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/.
У разі, якщо до визначеного терміну громадяни не зроблять вибір, виплата пенсій кожному з таких одержувачів з 1 вересня 2021 року здійснюватиметься через поточний рахунок в АТ “Ощадбанк”, який буде відкритий за зверненням органу Пенсійного фонду України, про що одержувача буде проінформовано. Громадяни можуть будь-коли змінити уповноважений банк за власним бажанням.
Про перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам.
Частиною четвертою статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено щорічний перерахунок пенсії з 01 квітня особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули необхідний страховий стаж.
Перерахунок пенсії проводиться:
– без додаткового звернення особи до органів Пенсійного фонду України;
– особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули не менш як 24 місяці страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, або менш як 24 місяці страхового стажу, але після призначення (попереднього перерахунку) пенсії пройшло не менш ніж два роки.
У 2021 році буде перераховано пенсії працюючим пенсіонерам, які призначені/перераховані до квітня 2019 року.
Право на перерахунок визначає страховий стаж, набутий на 1 березня року, в якому проводиться перерахунок.
Дані до реєстру застрахованих осіб про страховий стаж за січень-лютий 2021 року надійдуть у складі єдиної звітності зі сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску, яку страхувальники зобов’язані подати до 10 травня.
Перерахунок, передбачений законодавством, буде проведено у травні-червні з 1 квітня.
Пенсійний фонд України повідомляє про зміни щодо виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1279 “Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги”, виплати допомоги на поховання та недоотриманої у зв’язку зі смертю одержувача пенсії, органами Пенсійного фонду України з 1 квітня здійснюються виключно через уповноважені банки.
При зверненні до органів Фонду для отримання допомоги на поховання або недоотриманої пенсії померлого пенсіонера потрібно подати заяву.
Також до заяви про виплату допомоги на поховання додається:
– документ, що посвідчує особу заявника;
– свідоцтво про смерть;
– витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідку про смерть пенсіонера;
– номер банківського рахунку.
Додатково: заявники, які згідно з паспортом зареєстровані на тимчасово окупованих територіях, надають власну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Якщо реєстрація смерті відбулась за межами України, подається свідоцтво про смерть або інший документ, що підтверджує факт смерті, виданий компетентним органом іноземної держави.
Члени сім’ї, які звертаються за недоотриманою пенсією померлого протягом шести місяців з дати смерті пенсіонера, надають:
– документ, що посвідчує особу, яка звертається;
– свідоцтво про смерть;
– документи, які підтверджують родинні стосунки.
Для виплати недоотриманої пенсії, яка ввійшла до складу спадщини надається:
– документ, що посвідчує особу заявника;
– свідоцтво про смерть;
– свідоцтво про право на спадщину.
Додатково: заявники, які згідно з паспортом зареєстровані на тимчасово окупованих територіях, надають власну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Перелік уповноважених банків можна знайти за посиланням:
https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/