A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ржищівська міська територіальна громада
Київська область, Обухівський район

Пенсійний фонд України інформує

Дата: 16.07.2021 09:41
Кількість переглядів: 115

Електронна трудова: запитання-відповіді.
Які терміни процесу оцифрування трудових книжок?

-Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі” передбачає, що відсутні відомості про трудову діяльність працівників включаються Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр застрахованих осіб) з паперових трудових книжок на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою, протягом п’яти років.

Тобто процес оцифрування трудових книжок здійснюватиметься протягом 5-ти років.

 

Яка доля чекає в подальшому на паперові трудові книжки?

-Відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі” за бажанням працівника паперова трудова книжка може вестися і після закінчення п’ятирічного терміну.

 

Яка інформація буде міститися в електронній трудовій книжці?

-В електронній трудовій книжці буде відображатись уся наявна інформація про стаж, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.

Електронна трудова книжка — це цифровий аналог паперової трудової книжки.

 

Хто може подавати інформацію з паперової трудової книжки для внесення даних в електронному вигляді?

-Відомості про трудову діяльність працівника (зокрема, з паперових трудових книжок, довідок тощо) включаються до Реєстру застрахованих осіб на підставі сканованих або оцифрованих копій документів, засвідчених кваліфікованим електронним підписом, поданих роботодавцем або працівником через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.

 

А яким чином скановані дані переводяться у цифровий формат і хто це робить: сама людина, роботодавець або працівники Фонду?

-Після заповнення роботодавцем або громадянином анкети та прикріплення скан-копій документів фахівці територіальних органів Фонду переводять їх у цифровий формат; здійснюють звірку записів трудової книжки із даними, що вже містяться в персональній картці Реєстру застрахованих осіб.

У результаті формується кінцевий варіант електронної трудової книжки. Коли трудова книжка оцифрована, то дані про періоди роботи і наявний страховий стаж будуть доступні для перегляду в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Фонду.

 

Як бути з документами про освіту, про народження дітей, про службу в армії?

-Ці документи також скануються і вносяться до електронної трудової книжки, адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб.

 

Що робити з паперовою трудовою книжкою?

-Після внесення до електронної трудової книжки всіх даних оригінал паперових трудових книжок, що зберігаються у роботодавців, видаються працівникам під підпис.

На вимогу працівника роботодавець зобов’язаний і надалі вести паралельно із електронним варіантом паперову трудову книжку, вносити туди записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення, заохочення.

 

Де і як можна подивитися свою електронну трудову книжку?

-Переглянути наявну інформацію про себе, свій трудовий чи страховий стаж можна в особистому кабінеті на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (pfu.gov.ua).

Також доступ до електронної трудової книжки забезпечено за допомогою мобільного застосунку “Пенсійний фонд”.

 

Як наявність електронної трудової книжки впливає на процедуру виходу на пенсію?

-Запровадження електронної трудової книжки є передумовою автоматичного призначення пенсії за віком по факту настання події – досягнення пенсійного віку, без необхідності додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду України.

 

Чи можливо вийти на пенсію пізніше?

-Особа має право самостійно обрати, коли призначати пенсію за віком – відразу при досягненні пенсійного віку чи відстрочити час її призначення і таким чином підвищити розмір пенсії.

Для відстрочення особа має повідомити Пенсійний фонд України про свій вибір до досягнення пенсійного віку.

Якщо людина продовжила працювати, або якщо паперова трудова книжка не надавалась для оцифрування і протягом трьох місяців з дня досягнення пенсійного віку її також не надано, то вважається, що людина виявила бажання вийти на пенсію пізніше.

Якщо ж людина не повідомила про свій вибір щодо часу призначення пенсії і в Реєстрі застрахованих осіб наявна інформація про страховий стаж, то пенсія призначається автоматично з наступного дня за днем досягнення пенсійного віку.

 

 

 

Виплата пенсій через банки – зручно, надійно, економно.

Коли настає час оформляти пенсію, перед людиною постає питання: „Де отримувати виплату – у банку чи на пошті?”. Чинним законодавством за кожним пенсіонером закріплене право вибору способу одержання пенсії. Одержувати пенсію через відділення поштового зв’язку або через уповноважені установи банків – особистий вибір кожної літньої людини.

Переваги одержання пенсії через банки очевидні. По-перше, це насправді не тільки просто та зручно, а й вигідно всім учасникам фінансового процесу – і Пенсійному фонду, і банкам, і пенсіонерам. За рахунок безоплатного надання банківських послуг відбувається відчутне заощадження коштів Фонду, які спрямовуються на виплату пенсій та є ресурсом для подальшого збільшення їх розміру. 

 По-друге, часто банки пропонують пенсіонерам послуги, які допомагають заощаджувати або заробляти додаткові проценти. Йдеться і про можливість розрахунку пенсійною карткою у торговельних і аптечних мережах, за якими надаються скидки, і сплата комунальних платежів без комісій, і різного роду акції тощо. Крім того, це і можливість дізнаватися про зарахування пенсії по смс.

Виплата пенсії здійснюється тільки надійними банками. Відбір банків щодо виплати пенсії здійснює спеціальна конкурсна комісія, до складу якої залучено відповідальних працівників Міністерства фінансів, Міністерства праці та соціальної політики, Національного банку та Пенсійного фонду України. Тому ймовірність виникнення проблем у пенсіонерів з банком мінімальна.

Для пенсіонерів основним завданням залишається правильно обрати банк, в якому його будуть влаштовувати умови обслуговування, та відкрити в ньому поточний рахунок.

Для відкриття банківського рахунку необхідно звернутися до відділення банку та надати паспорт, ідентифікаційний код, пенсійне посвідчення.

На сьогоднішній день пенсіонерів Кагарлицької та Ржищівської територіальних громад обслуговують такі банківські установи: АТ «Ощадбанк», АТ «Райффайзен Банк Аваль», ПАТ КБ «ПриватБанк», ПАТ «Креді Агріколь»

Саме для вас, шановні пенсіонери, банки розробили послуги, які збережуть ваш час та заощадять кошти.

 

 

Запровадження електронних лікарняних.

Нова процедура онлайн-оформлення лікарняних дозволить роботодавцю оперативно відстежувати стан непрацездатності своїх працівників

Нещодавно діджиталізація торкнулася і листків непрацездатності. Реалізували це законотворці шляхом запровадження електронних лікарняних Що ж являє собою е-лікарняний? Це документ, який підтверджує тимчасову непрацездатність працівника, зареєстрований у визначеному МОЗ порядку і має індивідуальний номер в спеціальному реєстрі. Саме він і слугує в подальшому підставою для нарахування страхових виплат працівникам.

Із 04 червня в Україні була запроваджена цільова модель формування та видачі е-лікарняних. Із червня по кінець серпня в Україні діє перехідна модель впровадження е-лікарняних. Вона передбачає, що медичні заклади поступово переходять на формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність. А вже з 1 вересня 2021 року е-лікарняні мають запрацювати в усіх закладах охорони здоров’я.

Саме запровадження е-лікарняних, на думку владних органів, дасть можливість суттєво економити бюджетні кошти завдяки мінімізації корупційних ризиків видачі необґрунтованих лікарняних, а також спрощення процесу отримання страхових виплат.

Адже електронні листки непрацездатності формуються в Електронному реєстрі листків непрацездатності (далі – Е-реєстр) на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, які вносить лікуючий лікар у Реєстр медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я (далі – Реєстр).

Що передбачає перехідна модель впровадження е-лікарняних?

Як ми вже зазначили, перехідна модель діятиме із 4 червня по 31 серпня 2021 року. Вона передбачає, що упродовж цього часу медичні заклади будуть формувати як медичні висновки про тимчасову непрацездатність, так і видавати паперові листки непрацездатності. При цьому ті, які мають технічні можливості, формують указані висновки в обов’язковому порядку, для решти дозволили видачу паперових лікарняних, але лише до 31.08.2021 р.

Так, якщо у медичному закладі з’явилася технічна можливість формувати медичні висновки про тимчасову непрацездатність, тоді із моменту формування першого медичного висновку цьому медичному закладу заборонено видавати паперові листки непрацездатності. Однак із цього правила є також виключення. Про них ми поговоримо далі. Технічна можливість для формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність у медичного закладу з’являється з моменту, коли медична інформаційна система, до якої підключений такий заклад, успішно пройшла тестування відповідного функціоналу.

Який порядок отримання е-лікарняного працівником.

Для того, щоб лікар мав змогу виписати висновок про непрацездатність, працівник повинен прийти на огляд до лікаря. Лікар створює електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність у Реєстрі та завіряє його кваліфікованим електронним підписом (далі – КЕП). Про такі дії лікаря пацієнт отримає відповідне повідомлення від E-health. Звідти за кілька секунд виписаний лікарем висновок потрапляє до Реєстру Пенсійного фонду. Саме тут і формується електронний листок непрацездатності, тобто той документ, який слугує для нарахування соціальних виплат. Про формування такого документа працівник, якому виписано е-лікарняний, також отримаєте відповідне повідомлення на телефон, але уже від Пенсійного фонду України.

При цьому дати відкриття та закриття листка непрацездатності будуть відповідати датам початку та закінчення періоду дії медичного висновку, на підставі якого він сформований.

Сформований е-лікарняний у день створення (відкриття) стає доступним для перегляду в кабінеті страхувальника та застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Однак до дати закінчення періоду дії (закриття) листка непрацездатності він не може передаватися до страхувальника як підстава для нарахування виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням.

Як працівнику перевірити інформацію про виданий йому е-лікарняний

Інформацію про сформований листок непрацездатності фізособа може перевірити в особистому кабінеті з використанням вебпорталу електронних послуг ПФУ. Для цього потрібно зайти у пункті меню "Мої листки непрацездатності". Там можна ознайомитися із таким переліком атрибутів щодо листків непрацездатності:

- номер;

- дата відкриття;

- дата закриття;

- причина непрацездатності.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора