A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ржищівська міська територіальна громада
Київська область, Обухівський район

Пенсійний фонд України інформує

Дата: 07.02.2022 10:50
Кількість переглядів: 39

Якщо не виходить створити е-лікарняний…
З 1 жовтня в Україні відбувся перехід до електронної форми листків непрацездатності, тобто на сьогодні лікарі формують лише е-лікарняні.

Як формуються е-лікарняні?

Процес формування е-лікарняного заснований на інформаційній взаємодії інформаційних ресурсів закладів охорони здоров’я та Пенсійного фонду України.

Найпоширеніша помилка – неактуальні дані.

Повідомлення про помилку “Особа відсутня у Реєстрі застрахованих осіб” зумовлене невідповідністю персональних даних особи, яка звернулась до лікаря, та відомостей про неї у Реєстрі застрахованих осіб.

Найчастіше це виникає при зміні прізвища особою, та відповідно, після отримання нового паспорта (нова серія та номер паспорта).

Як актуалізувати свої дані?

З метою актуалізації своїх персональних даних громадяни повинні подати до територільного органу Пенсійного фонду України особисто (або через представника) Анкету застрахованої особи і документи, що ідентифікують та підтверджують інформацію про особу.

Також є можливість надати Анкету засобами вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).

Важливо!

Своєчасне повідомлення про зміни у персональних даних особи дозволить своєчасно отримати електронний листок непрацездатності та виплати від роботодавця та Фонду соціального страхування.

 

Який банк краще вибрати для отримання пенсії?

Для когось раніше, а для когось пізніше настає день, коли час отримувати пенсію від держави. На сьогоднішній день пенсіонерам не треба стояти в чергах в касах, пенсію можна отримувати через банк шляхом відкриття карткового рахунку. Але в умовах, коли в країні працює велика кількість банків, не так і просто розібратися, який банк пропонує кращі умови.

Визначаючись у виборі банку, в якому ви будете отримувати свою пенсію, найпростіше зупинитися на тій установі, чиє відділення знаходиться ближче всього до вашого будинку. Цей фактор, звичайно, важливий, проте такий вибір не завжди може бути самим вигідним. Для того, щоб зробити оптимальний вибір, варто звернути увагу на такі нюанси.

Щорічно Пенсійний Фонд визначає перелік банків, які можуть надавати послуги по виплаті пенсій. Теоретично, Пенсійний Фонд вибирає для співпраці надійні банки з хорошими фінансовими показниками. Однак на практиці, перш ніж писати заяву про переведення вашої пенсії в банк, все одно варто переконатися в його надійності і на всяк випадок уточнити, чи він є учасником Фонду гарантування вкладів фізосіб - адже гарантії Фонду поширюються і на кошти на пенсійному рахунку.

За умовами Пенсійного Фонду відкриття та обслуговування пенсійного рахунку в банку має бути безкоштовним, а саму пенсію банк повинен зараховувати на рахунок пенсіонера протягом одного операційного дня після перерахування її Пенсійним Фондом. У цьому сенсі умови всіх банків однакові. Але є і відмінності, на які можна орієнтуватися при виборі.

Перше, на що варто звернути увагу - це можливість відкриття пластикової картки до рахунку: деякі банки пропонують відкрити пенсійний рахунок без карти. В такому випадку вам доведеться щомісяця ходити у відділення і одержувати пенсію в касі або доручити це вашим близьким, оформивши на них довіреність. Такий варіант майже не відрізняється від отримання пенсії на пошті і не дає основних переваг обслуговування в банку, мова про які піде далі.

По-друге, потрібно врахувати кількість банкоматів банку у вашому місті, а також наявність банків-партнерів, у банкоматах яких ви зможете безкоштовно знімати готівку з картки. Адже комісія за зняття готівки в банкоматах інших банків може бути досить високою.

По-третє, поцікавтесь, за якою ставкою нараховуються відсотки на залишок коштів на рахунку. У цьому сенсі важливий не тільки розмір процентної ставки, але і порядок її нарахування. Наприклад, один з банків передбачив, що відсотки нараховуються на залишок понад 1000 гривень за умови наявності на карті такої суми протягом календарного місяця. У такому випадку, якщо ваша пенсія трохи більше однієї тисячі гривень, і ви витрачаєте більшу її частину протягом місяця, то така ставка не буде для вас корисною. Принаймні, до тих пір, поки на вашій карті не накопичиться стабільно невикористаний вами залишок у більш ніж 1000 гривень.

Нарешті, зверніть увагу - чи пропонує банк можливість випуску додаткової картки для ваших родичів, а також яка вартість її випуску та обслуговування. Така послуга знадобиться пенсіонеру, який хоче уникнути походів в банк або до банкомату за готівкою. Багато банків надають додаткову карту безкоштовно.

Які додаткові вигоди може принести пенсійна карта?

Пенсійна карта може стати не тільки інструментом для отримання пенсії, але і приносити додаткові вигоди її власнику. Найпомітніша з них - це нарахування відсотків на залишок коштів: пенсійна карта несе в собі переваги ощадної карти. Однак цим її "плюси" не обмежуються.

Ви можете дати банку розпорядження регулярно здійснювати платежі з вашого пенсійного рахунку, оплачуючи таким чином комунальні та інші послуги, а також робити регулярні перекази на будь-який інший рахунок (якщо ваш банк надає таку послугу).

Ряд банків також пропонує знижки при розрахунку за допомогою пенсійної карти у компаніях-партнерах. Деякі банки періодично проводять розіграші цінних призів серед власників пенсійних карт. Хоча, безумовно, при виборі банку не варто орієнтуватися на цей показник.

В очікуванні пенсії не обов'язково ходити щодня до банкомату, щоб перевірити залишок на рахунку. Досить підключити послугу СМС-інформування - і при перерахуванні грошей на пенсійну картку ви відразу про це дізнаєтеся: вам прийде повідомлення на особистий мобільний телефон.

Крім того, деякі банки надають можливість поповнити рахунок мобільного телефону з вашої пенсійної картки, відправивши СМС певного змісту на короткий номер.

  • можна пенсіонеру, який отримує пенсію по картці в одному банку, перейти на обслуговування в інший банк? Звичайно, можна перейти з обслуговування в одному банку в інший. Для цього необхідно:
  • звернутися до відділення банку, в якому була оформлена пластикова карта,
  • оформити нову пенсійну пластикову карту в іншому банку, який уповноважений виплачувати пенсію та соціальну допомогу клієнтам через рахунки, відкриті в цьому банку; для оформлення такої пластикової карти досить надати наступні документи: оригінал паспорта, довідку про присвоєння ідентифікаційного коду платника податків, а також пенсійне посвідчення;
  • подати заяву до органу ПФУ, в якому зареєстрований клієнт, з інформацією про реквізити нового карткового рахунку для подальшого перерахування пенсії в інший банк.

 

???????ПРО ЗМІНИ У ВИЗНАЧЕННІ РОЗМІРУ ЗБОРУ на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження (набуття права власності) легкових автомобілів  (далі – збір) з 01.01.2022!!!

Як відомо, пунктом 13 Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.1998 № 1740 (із змінами) (далі – Порядок № 1740) визначено, що збір сплачується у розмірі залежно від вартості легкового автомобіля, визначеної відповідно до договору купівлі-продажу, довідки-рахунку торго­вель­них організацій, договору міни, довідки органів митної служби, акта експертної оцін­ки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують цю вартість. При цьому, вартість автомобіля є об’єктом оподаткування.

Тим же пунктом 13 Порядку № 1740 (як і пунктом 8 статті 4 Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 № 400/97-ВР (із змінами)) передбачені відсоткові ставки збору в залежності від вартості легкового автомобіля, зокрема:

3 % від об’єкта оподаткування – якщо вартість авто не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня звітного (поточного) року (далі – прожитковий мінімум);

4 % від об’єкта оподаткування – якщо вартість авто перевищує 165, але не перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму;

5 % від об’єкта оподаткування – якщо вартість авто перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму.

!!! Зміни ж у визначенні розміру збору пов’язані зі зміною розміру прожиткового мінімуму з 01.01.2022!

(Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» визначено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2022 в розмірі 2481,00 грн.)

Повертаючись до порядку сплати збору, це означає, що, якщо вартість автомобіля, що підлягає першій державній реєстрації в Україні в 2022 році, не перевищує 409 365,00 грн. (або 165 * 2481,00 грн.), то збір сплачується за ставкою 3 % вартості авто!

(Наприклад: вартість авто становить 400 000,00 грн., ставка збору 3 %,

відповідно розмір збору = 400 000,00 грн. * 3 % = 12 000,00 грн.)

Якщо вартість автомобіля перевищує 409 365,00 грн., але не перевищує 719 490,00 грн. (або 290 * 2481,00 грн.), то збір сплачується за ставкою 4% вартості авто!

(Наприклад: вартість авто становить 600 000,00 грн., ставка збору 4 %,

відповідно розмір збору = 600 000,00 грн. * 4 % = 24 000,00 грн.)

Якщо ж вартість автомобіля перевищує 719 490,00 грн., то збір сплачується за ставкою 5% вартості авто!

(Наприклад: вартість авто становить 800 000,00 грн., ставка збору 5 %,

відповідно розмір збору = 800 000,00 грн. * 5 % = 40 000,00 грн.)

Нагадуємо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 № 106 «Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету» органи Пенсійного фонду України здійснюють постійний контроль за правильністю та своєчасністю надходження до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів згідно з переліком кодів бюджетної класифікації, зокрема за кодом 24140300 «Збір під час набуття права власності на легкові автомобілі».

Одним порушень, що виявляються спеціалістами Головного управління за результатами контролю, є порушення вимог пункту 15 Порядку № 1740, яким передбачено, що суми збору повинні сплачуватись на бюджетні рахунки для зарахування надходжень до загального фонду державного бюджету, відкриті в головних управліннях Казначейства, за місцем проведення першої державної реєст­рації в Україні легкового автомобіля в територіальних органах з надання сервісних послуг МВС (в нашому випадку – це рахунки, відкриті в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Київській області).

!!! Сплата збору на відповідні рахунки, відкриті в інших головних управліннях Казначейства, НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ!!!

Вірні казначейські рахунки вам нададуть в будь-якому територіальному сервісному центрі МВС або у відділі обслуговування громадян (сервісному центрі) Пенсійного фонду України!

 

???????Мобільний застосунок «Пенсійний фонд» – зручний спосіб доступу до особистого кабінету.

Раніше запис у трудовій книжці гарантував нарахування пенсії, а зараз головне – чи сплачувались при цьому страхові внески. Зазвичай, це робить роботодавець. Проте бувають випадки, коли цього не відбувається і тоді трудовий стаж людині нараховується, але на пенсії це мало позначиться.

Важливо знати, що з 1 січня 2004 року запис в трудовій книжці не є підставою для автоматичного зарахування певного періоду трудової діяльності до страхового стажу. До пенсії зараховується лише той період, за який були сплачені страхові внески за працівника. Саме страховий стаж враховуватиметься при нарахуванні пенсії та наданні допомоги з тимчасової втрати працездатності, безробіття.

Кожен працівник може самостійно перевірити чи сплачує роботодавець за нього страхові внески та який період роботи зарахують до його страхового стажу. Для цього можна скористатись порталом електронних послуг Пенсійного фонду (https://portal.pfu.gov.ua) або мобільним застосунком «Пенсійний фонд».

Мобільний застосунок «Пенсійний фонд» забезпечує доступ до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг. За його допомогою можна:

  • подати заяву на призначення або перерахунок пенсії, що передбачає подання документів для призначення пенсії виключно в електронному вигляді;
  • подати анкету-заяву на автоматичне призначення пенсії;
  • подати заяву на оформлення пенсійного посвідчення;
  • подати дані для внесення змін до пенсійної справи;
  • отримати та завантажити до мобільного пристрою електронні документи з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, які доступні в особистому кабінеті;
  • переглянути відомості з Реєстру застрахованих осіб (анкетні дані, надана роботодавцем (страхувальником) інформацію про заробітну плату, сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж) та з електронної пенсійної справи (для пенсіонерів);
  • одержувати та переглядати повідомлення від Пенсійного фонду України, відстежувати стан опрацювання звернень до Пенсійного фонду України.

Для встановлення застосунку потрібен мобільний телефон або планшет із підключенням до мережі Інтернет і виконання декількох нескладних кроків.

Зверніть увагу, що версії мобільного застосунку для пристроїв з операційними системами Android та IOS розміщені в Google Play та AppStore відповідно. Натиснувши опцію «установити», абсолютно безкоштовно встановиться застосунок на телефон.

Відкривши мобільний застосунок, буде запропоновано обрати варіанти входу в особистий кабінет.

Є кілька способів входу:

  • кваліфікованим електронним підписом. Для цього КЕП необхідно зберегти у вашому смартфоні, використавши шнур USB, Bluetooth,  електронну пошту, віртуальний диск Google та ін. Далі потрібно із запропонованого переліку вибрати акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК), що видав електронний ключ, і залишити позначку, ким ви є: «фізичною» або «юридичною» особою.
  • GovID:

 -    за допомогою BankID – для ідентифікації особи через українські банки онлайн. Натискаєте «НБУ», далі із запропоновано переліку банків обираєте банк, у якому ви обслуговуєтесь, та проходите    покрокову ідентифікацію своєї особи згідно з інструкціями банку;

 -     за допомогою  MobileID – для абонентів Vodafone, Kyivstar, Lifecell. Для цього  необхідно в магазинах вашого мобільного оператора з’ясувати інформацію щодо можливості обміну SIM-карти на нову, яка підтримує технологію Mobile ID, та активувати дану послугу.  

  • допомогою реєстрації. Для цього потрібне особисте відвідування Пенсійного фонду, де вам видадуть логін і пароль. Сьогодні це можна зробити за попереднім записом на прийом до спеціалістів сервісних центрів.

Після процедури реєстрації відкривається перелік послуг, які можливо отримати через мобільний застосунок «Пенсійний фонд».

Користуйтеся сучасними сервісами – це зручно та швидко!

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора