A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ржищівська міська територіальна громада
Київська область, Обухівський район

Державна податкова служба інформує

Дата: 15.02.2022 15:37
Кількість переглядів: 287

Платник податку має право включити до податкового кредиту суми ПДВ на підставі зареєстрованих ПН/РК протягом 365 днів

 

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН), є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Платник податку, який не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, має право протягом 365 календарних днів з дати складення ПН/РК включити суму ПДВ до податкового кредиту.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано ПН/РК в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення ПН/РК.

Платники податку, які застосовують касовий метод податкового обліку, суми податку, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, та не включені до податкового кредиту протягом періоду 365 календарних днів з дати складення таких ПН/РК у зв’язку з відсутністю фактів списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, мають право на включення таких сум до податкового кредиту у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, але не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання, надання інших видів компенсацій.

У разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН згідно з п. 201.16 ст. 201 ПКУ перебіг строків переривається на період зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН.

Пунктом 80 підрозд. 2 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН/РК, які зареєстровані в ЄРПН та які до набрання чинності Законом України від 30.11.2021 №1914 –IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі - Закон № 1914) протягом 1095 календарних днів з дати їх складення не були включені до податкового кредиту, включаються до податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати набрання чинності зазначеним Законом №1914, але не пізніше 1095 календарних днів з дати складення таких ПН/РК.

Платники податку, які застосовують касовий метод податкового обліку, суми податку, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, та не включені до податкового кредиту у зв’язку з відсутністю фактів списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсації вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, мають право на включення таких сум до податкового кредиту у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсації вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, але не більше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання, надання інших видів компенсації.

У разі зупинення реєстрації ПН/РК, зазначених в абз.1 п. 80 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, в ЄРПН згідно з п. 201.16 ст. 201 ПКУ, перебіг строку 365 календарних днів зупиняється на період зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН.

ГУ ДПС у Київській області

 

ЮО - платники плати за землю обчислюють суму плати за землю і не пізніше 20 лютого подають до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платники плати за землю - юридичні особи самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації - фактичного початку діяльності як платника плати за землю разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі - норму встановлено п. 286.2 ст. 286 ПКУ.

За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним – п. 286.4 ст. 286 ПКУ .

У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ст. 286 ПКУ).

Форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 № 9).

Законом України від 30.11.2021 № 1914-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України» щодо забезпечення збалансованості надходжень» розширено перелік підстав для нарахування земельного податку та, зокрема, передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є:

- дані державного земельного кадастру;

- дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

- дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю);

-дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї).

Нагадаємо, що відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 11.01.2022 № 6-28-0.222-275/2-22 значення коефіцієнта індексації нормативно грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2021 становить:

- для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічних насаджень, сіножатей,пасовищ та перелогів) -1,0;

- для земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення -1,1.

Порядок ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051, доповнено Додатком 59 «Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок» (у редакції постанови КМУ від 28 липня 2021 року № 821 «Про внесення змін до деяких актів КМУ»), який застосовує кодифікацію цільового використання земель відмінну від тих, що застосовувалися відповідно до наказу Держкомзему від 23.07.2010 №548 Тобто,  класифікатор видів цільового призначення земель, затверджений наказом Держкомзему від 23.07.2010 №548 припинив свою дію з 11.08.2021, наразі слід користуватися Класифікатором видів цільового призначення земельних ділянок у редакції постанови КМУ від 28.07. 2021 № 821 «Про внесення змін до деяких актів КМУ».

У формі податкової декларації з плати за землю, передбачено застосування кодів виду цільового призначення земель відповідно до Наказу №548, тому, з метою реалізації рішень рад щодо встановлених ставок та пільг з плати за землю, а також уніфікованої системи декларування податкових зобов’язань слід користуватися інформацією Додатку 59 в якому наведено порівняльну таблицю з відповідних кодів виду цільового призначення земельних ділянок до УКЦВЗ.

ГУ ДПС у Київській області

 

До якого контролюючого органу подає річну податкову декларацію про майновий стан і доходи громадянин, який проживає не за місцем реєстрації (прописки)

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що наразі в Україні триває щорічна кампанія декларування  доходів громадян, яка розпочалась 01 січня 2022 року та триватиме до 01 травня 2022 року.

Звертаємо увагу, що щорічне декларування  доходів громадян передбачає подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи такими категоріями осіб:

- громадянами, які  отримали у звітному 2021 році доходи, з яких не сплачено податок на доходи фізичних осіб,

- громадянами, які бажають використати своє  право на податкову знижку .

При цьому зобов’язання подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи виникає у тих громадян, які протягом звітного року отримували:

 - доходи не від податкових агентів, тобто, від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи (не є підприємцями або особами, які провадять незалежну професійну діяльність): це можуть бути доходи від надання в оренду власного рухомого/нерухомого майна, надання чи виконання послуг/робіт, продажу власного майна, тощо;

- спадщину чи подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення;

- іноземні доходи;        

- доходи, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;

 - в інших випадках, передбачених законодавством.

Громадяни, які зобов’язані згідно з ПКУ подати податкову декларацію подають її до 01 травня року, що настає за звітним.

Громадяни, які бажають використати своє  право на податкову знижку, податкову декларацію подають по 31 грудня (включно) року, наступного за звітним.

За вибором платника податку декларацію можна  подати в  один із таких способів:

- за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою.

- надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. 

- в електронному вигляді  - через Електронний кабінет платника.

Форму Податкової декларації про майновий стан і доходи затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 у редакції Наказу Міністерства фінансів України від 17.12.2020 № 783 .

Звертаємо увагу, що у разі проживання не за місцем реєстрації,  подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи слід до контролюючого органу за місцем реєстрації (прописки). Якщо  громадянин знявся з реєстрації за попередньою адресою та ще не зареєструвався на момент подачі декларації за іншою, то декларацію слід подати до територіального органу ДПС за   попередньою податковою адресою.

ГУ ДПС у Київській області

 

Виробникам електричної енергії за «зеленим» тарифом з 1 січня 2022 року до 1 січня 2024 року надано право визначати податкові зобов’язання з податку на прибуток за касовим методом

 

Головне управління ДПС у Київській області  повідомляє, що Законом України від 30.11.2021 №1914 внесено зміни до підрозділу 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, відповідно до яких тимчасово, з 1 січня 2022 року до 1 січня 2024 року, надано платникам податку - виробникам електричної енергії за «зеленим» тарифом право визначати податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств за касовим методом;

Так, відповідно до п.58 підрозділу 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ,

тимчасово, до 1 січня 2024 року, платники податку - виробники електричної енергії за "зеленим" тарифом мають право визначати податкове зобов'язання з податку на прибуток підприємств з урахуванням таких особливостей:

1) тимчасово, в період з 1 січня 2022 року до 1 січня 2024 року, фінансовий результат до оподаткування податкового (звітного) періоду зменшується на суму нарахованого у бухгалтерському обліку і врахованого у фінансовому результаті до оподаткування доходу від продажу електричної енергії за "зеленим" тарифом у періоді з 1 січня 2022 року до 1 січня 2024 року, за яким виробник електричної енергії не отримав оплату на кінець звітного періоду;

тимчасово з 1 січня 2022 року фінансовий результат до оподаткування податкового (звітного) періоду збільшується на суму доходу у розмірі погашеної дебіторської заборгованості за продану електричну енергію за "зеленим" тарифом, на який в попередніх звітних періодах зменшувався фінансовий результат до оподаткування відповідно до цього пункту. Положення цього абзацу застосовується до повного погашення дебіторської заборгованості за електричну енергію за "зеленим" тарифом, продану в період, визначений в абзаці першому цього пункту;

2) тимчасово, у період з 1 січня 2022 року до 1 січня 2024 року, фінансовий результат до оподаткування податкового (звітного) періоду збільшується на суму нарахованих у бухгалтерському обліку і врахованих у фінансовому результаті до оподаткування витрат, що формують собівартість реалізованої електричної енергії за "зеленим" тарифом, та витрат на збут електричної енергії за "зеленим" тарифом у періоді з 1 січня 2022 року до 1 січня 2024 року, за яку виробник не отримав оплату на кінець звітного періоду;

тимчасово з 1 січня 2022 року фінансовий результат до оподаткування податкового (звітного) періоду зменшується на суму витрат, що формують собівартість реалізованої електричної енергії за "зеленим" тарифом, та витрат на збут електричної енергії за "зеленим" тарифом, за яку виробник отримав оплату в такому звітному періоді, та на які в попередніх звітних періодах збільшувався фінансовий результат відповідно до цього пункту. Положення цього абзацу застосовується до повного погашення дебіторської заборгованості за електричну енергію за "зеленим" тарифом, продану в період, визначений в абзаці першому цього пункту;

3) платники податку - виробники електричної енергії за "зеленим" тарифом не застосовують різницю, визначену абзацом третім підпункту 139.2.2 пункту 139.2 статті 139 цього Кодексу, у разі списання безнадійної дебіторської заборгованості за електричну енергію за "зеленим" тарифом, що сформувалася за електричну енергію, продану в період, визначений в абзаці першому цього пункту. Положення цього абзацу застосовується також і в період після 1 січня 2024 року.

Роз’яснення щодо застосування норм п. 58 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ з описанням умовних ситуацій надано ДПС України в інформаційному листі № 1/2022, що розміщений на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/broshuri-ta-listivki/555363.html

ГУ ДПС у Київській області

 

Яким чином та в які терміни резидент Дія Сіті подає заяву про перехід на особливі умови оподаткування податком на прибуток, або відмову від такого оподаткування

 

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що для переходу на оподаткування резидента Дія Сіті як платника податку на особливих умовах, або відмови від такого оподаткування, юридична особа подає до контролюючого органу за своєю податковою адресою відповідну заяву.

Заява про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах подається засобами електронного зв’язку в електронній формі (у тому числі до уповноваженого органу під час звернення про набуття статусу резидента Дія Сіті у порядку, встановленому Законом України 15.07.2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні»).

Юридичні особи, які подали заяву про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах до уповноваженого органу під час звернення про набуття статусу резидента Дія Сіті вважаються резидентами Дія Сіті – платниками податку на особливих умовах з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому юридичну особу внесено до реєстру Дія Сіті.

Резидент Дія Сіті, який є платником податку на прибуток підприємств на загальних підставах, може прийняти рішення про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах шляхом подання відповідної заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий резидент Дія Сіті вважається платником податку на особливих умовах з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому до контролюючого органу подана відповідна заява. Резидент Дія Сіті, який є платником податку на прибуток підприємств на загальних підставах, може здійснити перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах один раз протягом календарного року.

Якщо юридична особа внесена до реєстру Дія Сіті, але заяву про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах, не подала, то вона вважається резидентом Дія Сіті – платником податку на загальних підставах.

Для відмови від оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах, резидент Дія Сіті не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного року подає до контролюючого органу за своєю податковою адресою засобами електронного зв’язку заяву в електронній формі.

ГУ ДПС у Київській області

 

До якого контролюючого органу подає річну податкову декларацію про майновий стан і доходи громадянин, який проживає не за місцем реєстрації (прописки)

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що наразі в Україні триває щорічна кампанія декларування доходів громадян, яка розпочалась 01 січня 2022 року та триватиме до 01 травня 2022 року.

Звертаємо увагу, що щорічне декларування  доходів громадян передбачає подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи такими категоріями осіб:

- громадянами, які  отримали у  звітному 2021 році доходи, з яких не сплачено податок на доходи фізичних осіб,

- громадянами, які бажають використати своє  право на податкову знижку

При цьому зобов’язання подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи виникає у тих громадян, які протягом звітного року отримували:

 - доходи не від податкових агентів, тобто, від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи (не є підприємцями або особами, які провадять незалежну професійну діяльність): це можуть бути доходи від надання в оренду власного рухомого/нерухомого майна, надання чи виконання послуг/робіт, продажу власного майна, тощо;

- спадщину чи подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення;

- іноземні доходи;

- доходи, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;

 - в інших випадках, передбачених законодавством.

Громадяни, які зобов’язані згідно з ПКУ подати податкову декларацію подають її до 01 травня року, що настає за звітним.

Громадяни, які бажають використати своє  право на податкову знижку, податкову декларацію подають по 31 грудня (включно) року, наступного за звітним.

За вибором платника податку декларацію можна  подати в  один із таких способів:

- за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою.

- надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. 

- в електронному вигляді  - через Електронний кабінет платника.

Форму Податкової декларації про майновий стан і доходи затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 у редакції Наказу Міністерства фінансів України від 17.12.2020 № 783 .

Звертаємо увагу, що у разі проживання не за місцем реєстрації,  подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи слід до контролюючого органу за місцем реєстрації (прописки). Якщо  громадянин знявся з реєстрації за попередньою адресою та ще не зареєструвався на момент подачі декларації за іншою, то декларацію слід подати до територіального органу ДПС за   попередньою податковою адресою.

ГУ ДПС у Київській області

 

Застосування РРО/ПРРО: Порядок зберігання установами/підприємствами щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів) у електронній формі

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам  податків, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі реєстраторами розрахункових операцій (РРО) (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або програмними РРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Суб’єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України.

Збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в паперовій та/або електронній формі здійснюється СГ у будь-який зручний та не заборонений чинним законодавством спосіб.

Спосіб збереження СГ щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в паперовій та/або електронній формі має забезпечити (у тому числі під час проведення перевірки) можливість візуального перегляду такого Z-звіту для підтвердження факту оприбуткування готівки та повноти обліку здійснених розрахункових операцій.

Дані наданих для перегляду Z-звітів в паперовій та/або електронній формі мають співпадати з даними електронних копій таких Z-звітів, що містяться у фіскальній пам’яті РРО та/або на фіскальному сервері контролюючого органу.

Установа/підприємство, відповідно до вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12. 2017 №148, зобов’язана визначити та затвердити внутрішнім документом місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі, формат їх зберігання, який має забезпечувати візуальний перегляд щоденних Z-звітів представниками центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову політику, а також відповідальну за зберігання цих чеків особу (абз.2 п. 12 розд. ІІ Положення № 148).

ГУ ДПС у Київській області

 

ФОП - платники єдиного податку І групи, звільнені від обов’язку застосовувати РРО та/або ПРРО

та ведення обліку товарних запасів

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до положень Податкового кодексу України, ФОП, що перебувають на І групі спрощеної системи оподаткування, звільнені від обов’язку застосовувати РРО та/або програмні РРО та ведення обліку товарних запасів.

Нагадуємо, що Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496.

Зокрема, Порядком передбачено, що ФОП – платники єдиного податку ІІ – ІV груп, які зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО, не зобов’язані вести облік товарних запасів, якщо вони:

- не здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту,

- не здійснюють реалізацію лікарських засобів та виробів медичного призначення,

- не здійснюють реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, та напівдорогоцінного каміння,

- не є платниками ПДВ.

ГУ ДПС у Київській області

 

На підтримку армії платники Київщини спрямували майже 76 млн грн

 

У січні 2022 року на обороноздатність країни платники Київської області спрямували майже 76 млн грн військового збору. Такий показник на 23% перевищує надходження аналогічного періоду минулого року, що у грошовому вираженні дорівнює 14 млн грн додаткових для збройних сил коштів. 

Військовий збір сплачується за ставкою 1,5% з отриманих доходів, які оподатковуються ПДФО: заробітна плата, іноземні доходи, суми винагород та інших виплат, нарахованих відповідно до умов цивільно-правового договору, пасивні доходи, у тому числі, роялті, дивіденди, страхові виплати тощо.

ГУ ДПС у Київській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора