A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ржищівська міська територіальна громада
Київська область, Обухівський район

Пенсійний фонд України інформує

Дата: 09.11.2022 14:09
Кількість переглядів: 433

Що таке довідки ОК-5 та ОК-7 та як їх отримати?

Чимало застрахованих осіб звертаються до органів Пенсійного фонду України за отриманням довідок ОК-5 та ОК-7.

Довідки ОК-5 та ОК-7 – це індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Довідка ОК-5 формується за будь-який період, починаючи з 2000 року, і містить дані щодо суми заробітку для обчислення пенсії, визначення страхового стажу, сплати страхових внесків. На підставі цієї довідки застрахована особа отримує інформацію щодо набутого страхового та заробітної плати, яка буде врахована при призначенні пенсії.

Довідка ОК-7 містить відомості про суми заробітної плати, з якої сплачується єдиний соціальний внесок, та страховий стаж за період із 2011 року. Зазвичай, довідку ОК-7 використовують для визначення страхового стажу для розрахунку сум лікарняних, нарахування допомоги по безробіттю тощо.

Отримати довідки ОК-5 та ОК-7 можна декількома способами.

Онлайн - через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) або у мобільному застосунку “Пенсійний фонд”:

- Натисніть “Вхід” та авторизуйтесь у зручний для Вас спосіб (за допомогою кваліфікованого електронного підпису (#КЕП) або логіну, або системи ID.GOV.UA, або Дія.Підпис);

- У розділі “Комунікації з ПФУ” оберіть пункт “Запит на отримання електронних документів”;

-У полі “Тип звернення” оберіть “Довідка ОК-5” або “Довідка ОК-7” (загальні дані вже будуть заповнені системою) та надайте згоду на передачу та обробку своїх персональних даних;

- Після цього натисніть “Відправити до ПФУ”.

- Довідка формується і надсилається автоматично в особистий кабінет (розділ “Мої звернення”).

Отримати довідку можні і на порталі ДІЯ чи у мобільному застосунку ДІЯ.

А також особисто, звернувшись до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України, з паспортом та довідкою про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний код). Довідка видається безоплатно у день звернення.

 

Житлові субсидії.

До кінця року функції з призначення, нарахування і виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу від органів соціального захисту населення перейдуть до органів Пенсійного фонду України.

В подальшому планується, що процеси призначення та виплати житлових субсидій будуть відбуватися в автоматичному режимі, а заявку на надання відповідної послуги можна буде сформувати в електронному кабінеті Фонду.

Про це йшлося на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, де розглядали питання щодо стану готовності системи виплати громадянам житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг в зимовий період.

Детальніше – за посиланням: https://www.rada.gov.ua/news/news_kom/229717.html

 

Зареєстровані в одному місці, а хочете скористатись послугами Пенсійного фонду України в іншому?

Це не проблема!

Послуги в Пенсійному фонді України надаються за принципом екстериторіальності, який дозволяє обслуговувати громадян в обраному ними територіальному органі Фонду.

Незалежно від того, де людина зареєстрована, до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України можна звернутись з питань:

- призначення/перерахунку пенсії;

- зміни способу виплати;

- поновлення виплати пенсії;

- переведення пенсійної виплати за новим місцем проживання;

- консультацій з питань пенсійного законодавства;

- надання інформації з реєстру застрахованих осіб;

- видачі довідок про розмір пенсії, про перебування на обліку;

- видачі пенсійних посвідчень;

- оформлення допомоги на поховання;

- інших послуг.

Особливого значення надання послуг за принципом екстериторіальності набуло в умовах воєнного стану. Сьогодні громадяни мають змогу вирішувати пенсійні питання у Фонді, перебуваючи в більш безпечних місцях України.

Також, значну частину послуг можна отримати дистанційно в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України  (portal.pfu.gov.ua) або за допомогою мобільного застосунку «Пенсійний фонд».

 

Запитання-відповідь.

Статтею 115 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено що жінки, які народили п’ятьох або більше дітей та виховали їх до шестирічного віку, мають право на призначення дострокової пенсії за віком після досягнення ними 50 років та за наявності не менше 15 років страхового стажу. Звертатись за призначення пенсії можна за 1 місяць до досягнення віку 50 років.

Подати заяву на призначення пенсії в електронному вигляді можна через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Для цього необхідно мати пристрій з доступом до мережі Інтернет, кваліфікований електронний підпис (#КЕП) та підготувати скан-копії необхідних документів.

Для подачі заяви виконайте наступні дії:

- Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua);

- Виберіть вкладку “Заява на призначення пенсії” ;

- Ознайомтесь з інформацією, яка з’явиться на екрані, та перейдіть за посиланням «Вхід»;

- Авторизуйтесь за допомогою КЕП та виконайте наступні кроки:

* Крок 1 – у розділі “Щодо пенсійного забезпечення” оберіть вкладку “Заява на призначення пенсії”. Дайте згоду на дистанційне інформування, обравши спосіб отримання повідомлень про опрацювання Вашої заяви. Натисніть “Продовжити” та оберіть вид пенсії - “Пенсія за віком”;

* Крок 2 – дайте відповіді на питання анкети-опитування для заповнення атрибутів звернення та надайте згоду на передачу та обробку своїх персональних даних (поставте позначку);

* Крок 3 - прикріпіть скан-копії необхідних документів, у тому числі документів про народження дітей.

На екрані з’явиться повна форма заяви на призначення пенсії, заповнена за результатами кроків 1-3. У разі необхідності Ви можете відредагувати внесені дані.

* Крок 4 - підпишіть заяву за допомогою КЕП та відправте її до Пенсійного фонду України, натиснувши “Підписати та відправити в ПФУ”.

За результатами опрацювання заяви Ви отримаєте інформацію про стан обробки заяви та рішення щодо призначення дострокової пенсії в обраний Вами спосіб.

 

Чи зараховується до стажу жінкам час догляду за малолітньою дитиною.

Багатьох жінок цікавить питання, чи зарахують їм до стажу час догляду за малолітньою дитиною.

Нормами законодавства визначено, що страховий стаж після 1 січня 2004 року обчислюється за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до набрання чинності Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”– в порядку, визначеному раніше діючим законодавством.

Отже,

*до 1 січня 2004 року:

- час догляду за дитиною до трьох років зараховується до страхового стажу непрацюючій матері на підставі свідоцтва про народження дитини;

*в період з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2004 року:

- період догляду враховується до страхового стажу на підставі документу, що підтверджує факт отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;

* після 1 січня 2005 року:

- час догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку зараховується до страхового стажу матері, якщо вона отримувала відповідну допомогу, за даними системи персоніфікованого обліку.

Детальніше за посиланням: https://bit.ly/3U70q70

 

Запитання – відповідь.

Відповідно до статті 9 Закону України від 09.07.2003 № 1058-ІV “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі — Закон № 1058) в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати:

1) пенсія за віком;

2) пенсія по інвалідності;

3) пенсія у зв’язку втратою годувальника.

Згідно статті 26 Закону № 1058 пенсія за віком призначається при досягненні певного віку та за наявності необхідного страхового стажу.

Законом України від 28.02.1991 № 796-ХІІ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (далі — Закон № 796) передбачена можливість призначення пенсії за віком із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону № 1058, в залежності від періодів роботи або проживання на територіях радіоактивного забруднення. Максимальне зниження пенсійного віку згідно статті 55 Закону №796 не може бути більше ніж 12 років.

При цьому призначення та виплата пенсій провадиться відповідно до Закону № 1058 і розмір пенсії залежить від тривалості страхового стажу та заробітної плати, отримуваної в період роботи.

Оскільки стаття 55 Закону № 796 вже передбачає право на призначення пенсії за віком, підстав для зміни виду пенсії, зокрема, пенсії за віком згідно Закону № 1058 немає.

 

Відомості про трудову діяльність в електронній формі.

На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) працює дистанційний онлайн сервіс — “Електронна трудова книжка” та створено функцію “Відомості про трудові відносини”.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 №1217 – ІХ, який вступив в силу з 10.06.2021, страхувальники подають відскановані трудові книжки до Пенсійного фонду України.

Постановою правління ПФУ «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок» від 01.06.2022 р. № 8-3 було затверджено зміни до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі запроваджено:

Відомості про трудову діяльність працівника в електронній формі подаються з урахуванням першочергового подання та опрацювання відомостей про трудову діяльність осіб, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" залишилося 2 і менше років, та про трудову діяльність осіб за період до 01 липня 2000 року.

Відомості про трудову діяльність працівника подаються до територіального органу Пенсійного фонду України працівником особисто або через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі з обов'язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, працівником, страхувальником або представником страхувальника, якому керівником страхувальника делеговані відповідні повноваження.

Відомості про трудову діяльність працівника подаються через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі у вигляді xml-файлу, структуру якого наведено в додатку до Порядку 8-3, а за періоди до набрання чинності Законом України від 05 лютого 2021 року N 1217-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" - одним із таких способів:

- у вигляді копій передбачених законодавством документів, виготовлених шляхом сканування;

- в оцифрованому вигляді - шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис.

Відомості про трудову діяльність працівника подаються одноразово. Повторно подаються відомості про трудову діяльність у випадку виправлення записів у разі виявлення неправильного чи неточного запису про періоди роботи за періоди страхового стажу після 01 липня 2000 року або створення неправильного чи неточного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. При повторному поданні відомостей про трудову діяльність подаються титульна сторінка та сторінки зі змінами.

ВИМОГИ ДО СКАН КОПІЙ ТРУДОВОЇ КНИЖКИ:

Копії мають бути кольоровими.

Необхідно робити скан-копії всіх заповнених сторінок трудової книжки у хронологічному порядку.

Скан-копії мають бути чіткі та відображати всі реквізити документа (назва документа, серійний номер, дата видачі, печатки, підписи, ПІБ власника) та безпосередньо самі записи (рекомендована роздільна здатність при скануванні – 300 dpi).

Для якісної обробки даних формат зображення має бути jpg або pdf.

Розмір файлу pdf не повинен перевищувати 1 Мб.

ЩО ПОТРІБНО ПАМ’ЯТАТИ КАДРОВИКАМ ПІДПРИЄМСТВ:

Паперова трудова книжка повинна бути оформлена відповідно вимогам Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників від 29.07.1993 № 58. Тому перш ніж сканувати трудові книжки, проведіть аудит.

Наразі особливо актуальним є, в умовах воєнного стану, збереження відомостей про трудову діяльність застрахованих осіб для забезпечення своєчасного нарахування соціальних виплат, аби зменшити ризики, пов’язані з втратою чи пошкодженням паперових документів під час воєнних дій на території України.

Впровадження електронної трудової книжки є передумовою для подальшої реалізації автоматичного призначення пенсії (без додаткового звернення) за фактом настання пенсійного віку.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора