A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ржищівська міська територіальна громада
Київська область, Обухівський район

Пенсійний фонд України інформує

Дата: 16.01.2023 09:13
Кількість переглядів: 331

Призначення пенсії уразі втрати годувальника за особу, яка зникла безвісти за особливих обставин.

Законом України “Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин” (далі — Закон № 2505) визначено термін “особа, зникла безвісти” та “особа, зникла безвісти за особливих обставин”.

Особа, зникла безвісти за особливих обставин, це особа, зникла безвісти у зв'язку із збройним конфліктом, воєнними діями, тимчасовою окупацією частини території України, надзвичайними ситуаціями природного чи техногенного характеру.

Право на пенсію у зв'язку з втратою годувальника, незалежно від тривалості страхового стажу годувальника, передбачено непрацездатним членам сім'ї особи, якій відповідно до Закону № 2505 надано правовий статус особи, зниклої безвісти за особливих обставин (стаття 36 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”).

Особливими обставинами згідно Закону № 2505 визначені: збройний конфлікт, воєнні дії, тимчасова окупація частини території України, надзвичайні ситуації природного чи техногенного характеру.

Особа набуває статусу такої, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту внесення про неї відомостей, що містяться у заяві про факт зникнення, до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у порядку, передбаченому цим Законом, та вважається такою, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту подання заявником заяви про факт зникнення особи. Особа вважається зниклою безвісти за особливих обставин до моменту припинення її розшуку у порядку, передбаченому Законом № 2505.

До початку роботи Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин (з дня опублікування Міністерством внутрішніх справ України повідомлення про початок функціонування Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у газеті “Голос України”), до заяви про призначення пенсії у зв'язку з втратою годувальника за особу, зниклу безвісти за особливих обставин, додатково надається інформація з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт внесення до цього реєстру інформації про безвісне зникнення особи.

Додатково зазначаємо, що при зверненні за призначенням пенсії у зв'язку з втратою годувальника за особу (крім військовослужбовців/ військовозобов'язаних), яка зникла безвісти за особливих обставин, необхідно керуватися Переліком територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні), станом на відповідну дату, затвердженим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 №75 (далі — наказ). До набрання чинності наказу або у разі відсутності такої інформації в наказі підтвердження проведення воєнних (бойових) дій або перебування в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні) у період зникнення особи здійснюється органами місцевого самоврядування або з відкритих офіційних джерел інформації.

 

Запитання-відповідь: доплата 70-річним.

Відомості на виплату пенсії на наступний місяць готуються заздалегідь — до початку виплатного періоду, що триває з 4 по 25 число кожного місяця. Відповідно щомісяця, перед початком нарахування, проводяться всі перерахунки пенсій на наступний виплатний період, зокрема, у зв’язку із встановленням щомісячної доплати до пенсії у розмірі 300 грн пенсіонерам, які досягли віку 70 років.

Тож у січні ви отримаєте пенсійну виплату з урахуванням компенсації, встановленої з дати досягнення віку 70 років, тобто у вашому випадку — з 6 січня.

 

Виплати за лікарняними по вагітності та пологах.

В Україні працюючі жінки при виході у відпустку по вагітності та пологах отримують відповідну допомогу. Підставою для її призначення є листок непрацездатності, сформований на підставі медичного висновку.

Кому надається

Відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" (зі змінами) на оплату лікарняних по вагітності та пологах мають право жінки, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, зокрема які є резидентами Дія Сіті, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, жінки, які обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, жінки-підприємці, членкині фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності на інших підставах.

Скільки календарних днів оплачується?

Лікарняний, зазвичай, видається з 30 тижня вагітності. Проте жінки, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (1-3 категорія), можуть піти в декретну відпустку раніше – з 27 тижня вагітності.

Оплачувана відпустка по вагітності та пологах надається тривалістю:

- 126 календарних днів (70 днів до пологів та 56 після), а в разі ускладнень під час пологів або народження двох чи більше дітей – додатково надається 14 календарних днів відпустки;

- 180 календарних днів (90 до пологів та 90 після) для жінок, віднесених до 1-3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Варто зазначити, що обчислюються саме календарні дні.

Про розмір допомоги, тривалість розгляду документів та окремі особливості за посиланням: https://bit.ly/3vVHnmf

 

Виплата пільг по ЖКП.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 “Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі“ (у редакції постанови КМУ від 16.09.2022 № 1041) з 1 січня 2023 року пільги на житлово-комунальні послуги надаються виключно у грошовій готівковій формі органами Пенсійного фонду України.

Як виплачуватимуться кошти :

Тим пільговикам, які до грудня 2022 року вже отримували відповідні пільги у готівковій формі, а також тим, які звернулися за наданням виплати починаючи з грудня 2022 року, Пенсійний фонд України перерахує кошти на їх рахунки, відкриті в уповноважених банках або для виплати через відділення АТ “Укрпошта“. Це залежить від способу виплати, обраного одержувачем пільги.

Пенсіонерам, які до грудня 2022 року отримували пільги у грошовій безготівковій формі, виплата здійснюватиметься шляхом перерахування коштів на їх пенсійні рахунки в уповноважених банках або через відділення АТ “Укрпошта“, де людина одержує пенсію.

Громадянам, які до грудня 2022 року отримували пільги у грошовій безготівковій формі і не є пенсіонерами, кошти на виплату пільг перераховуються на їх поточні рахунки, відкриті Пенсійним фондом України в АТ “Ощадбанк”.

Про відкриття такого рахунка в банку, органи Пенсійного фонду України інформують пільговика.

Щоб одержати кошти з такого рахунку, потрібно особисто звернутися до АТ “Ощадбанк” для укладення договору банківського рахунка.

Якщо ж пільговик бажає отримувати кошти на виплату пільг на рахунок, відкритий в іншому банку, або через відділення АТ “Укрпошта“, він має звернутися із відповідною заявою до територіального органу Пенсійного фонду України в обраний спосіб:

- особисто до будь-якого сервісного центру головного управління Пенсійного фонду України (перелік діючих сервісних центрів за посиланням https://www.pfu.gov.ua/2152993-servisni-tsentry-gu-pfu);

- поштою;

- через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).

 

Хто має право на призначення субсидій на понаднормову площу житла?

Законодавство визначає категорії громадян, яким житлова субсидія може призначатися на понаднормову площу житла. Це непрацездатні непрацюючі особи, які проживають самі. До них належать:

- пенсіонери, які отримують пенсію за віком, у зв’язку з втратою годувальника або по інвалідності, а також ті, які досягли пенсійного віку і отримують пенсію за вислугою років;

- громадяни, які отримують державну соціальну допомогу особі, яка не має права на пенсію, та особи з інвалідністю;

- люди, які одержують державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю;

- громадяни, які отримують тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючим, які досягли загального пенсійного віку, але не набули права на пенсійну виплату;

- особи, які не досягли повноліття.

Аби скористатися правом призначення субсидії на понаднормову площу житла, потрібно зазначити свою належність до однієї з визначених пільгових категорій в декларації.

Підстава: постанова Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 “Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”.

 

Як подати заяву-розрахунок через вебпортал ПФУ.

З 1 січня 2023 року страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснює Пенсійний фонд України.

Для отримання фінансування по лікарняних роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.

Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною.

Важлива зміна для роботодавців: подавати заяви-розрахунки необхідно до Пенсійного фонду України через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.

Щоб сформувати заяву-розрахунок в електронному вигляді, користувачу-страхувальнику потрібно мати доступ до інтернету та кваліфікований електронний підпис (#КЕП).

Роботодавці, які з певних причин не можуть скористатись електронним кабінетом на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, мають можливість скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві.

Увага!

Для подання заяв-розрахунків в електронному вигляді роботодавцям НЕ ПОТРІБНО укладати з Пенсійним фондом України окремий договір.

Пропонуємо покрокову інструкцію по формуванню заяви-розрахунку.

Крок 1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Натисніть кнопку “Вхід”, ідентифікуйте себе як юридичну особу, підтвердіть вхід за допомогою КЕП та паролю до нього і натисніть кнопку “Увійти”.

Крок 2. В особистому кабінеті страхувальника (у меню зліва) зайдіть у розділ “Заяви-розрахунки” та оберіть кнопку “Створити нову”.

На екрані з’явиться форма заяви-розрахунку, в якій потрібно додати інформацію в зазначені поля. Деякі з них, як-то наприклад, “Код за ЄДРПОУ страхувальника”, система заповнює автоматично.

Якщо пропустити рядок, який є обов’язковим для заповнення, програма позначить поле червоним кольором.

Важливо! При заповненні заяви-розрахунку не слід використовувати певні символи, наприклад лапки, які часто зустрічаються в назвах підприємств. Про використання некоректних знаків програма повідомить написом “Поле містить заборонені символи” та позначить рядок червоним кольором.

У рядках “Дата початку періоду, за який включати ЛН (З)” та “Дата закінчення періоду, за який включати ЛН (ПО)” потрібно зазначити той період (з–по), за який до заяви-розрахунку мають потрапити лікарняні (“Готові до сплати”).

Важливо! Система сама обере у визначеному календарному проміжку (з – по) листки непрацездатності зі статусом “Готові до сплати”.

Після заповнення усіх необхідних рядків натисніть кнопку “Продовжити”.

Крок 3. Після підвантаження системою готових до сплати листків непрацездатності, на екрані з’являються два додаткових поля: “Додаток про тимчасову непрацездатність” та “Додаток про тимчасову непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання”, у яких відображені дані лікарняних кожного працівника, що відповідають страховому випадку. У Додатки потрапляють лише ті лікарняні, виплати/частину виплат за якими відшкодовує Пенсійний фонд України.

Зверніть увагу! Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становить 200 одиниць.

Крок 4. Для того, щоб внести необхідну інформацію по конкретній людині, необхідно натиснути на “олівець” (піктограма ) у полі з прізвищем людини. В додатковому вікні, яке відкривається, деякі рядки будуть заповнені автоматично, а деякі потрібно заповнити вручну. Зокрема, автоматично підтягується інформація про страховий стаж людини (загальний) та про стаж за останні 12 місяців.

У разі потреби змінити дані про страховий стаж (зокрема, коли не враховано інформацію про стаж, набутий після звітного кварталу), то це можна зробити вручну. Необхідно внести інформацію в усі поля, позначені зірочкою: “*”.

Аналогічно опрацюйте всі листки непрацездатності, включені до заяви-розрахунку, які будете надсилати до Пенсійного фонду України.

Коли обов’язкові поля буде заповнено, натисніть кнопку “Зберегти”. Після цього до заяви-розрахунку ще можна вносити зміни.

Крок 5. Якщо заява-розрахунок оформлена в повній мірі по всіх обраних лікарняних листках, для подальшої роботи оберіть опцію “Сформувати заяву-розрахунок”. Документ відкриється у новому вікні. Його можна завантажити та роздрукувати.

Підпишіть заяву-розрахунок та відправте до Фонду.

Важливо! Оскільки після відправки до Пенсійного фонду України редагування заяви-розрахунку неможливе, перед відправкою перевірте сформований документ!

Успішність ваших дій по подачі заяви-розрахунку засвідчить повідомлення “Заява розрахунок. Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ”.

Для коректного завершення роботи із заявою-розрахунком натисніть «Ок». Після виходу з документу можна працювати з іншими сервісами порталу.

Довідково: Перевірити статус лікарняного (“прийнято”, “не прийнято”, “в опрацюванні”) можна в розділі “Заява-розрахунок”, опція “Пошук”.

 

Медичний висновок та електронний лікарняний: що потрібно знати та як отримати?

Це два різних електронних документи, що генеруються та зберігаються у різних державних електронних реєстрах, водночас, тісно пов’язані між собою, оскільки засвідчують факт тимчасової непрацездатності людини.

У разі хвороби людина звертається до лікаря.

Лікар встановлює факт тимчасової непрацездатності та формує медичний висновок про тимчасову непрацездатність (#МВТН) в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.

МВТН – це електронний документ, який:

- містить висновок лікаря за результатами медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності,

- засвідчує тимчасову непрацездатність,

- є підставою для створення е-лікарняного.

У медичному висновку зазначено номер запису в Реєстрі медичних висновків, висновок лікаря, строк дії медичного висновку, посилання на попередній медичний висновок про тимчасову непрацездатність та відмітку про початок нового випадку тимчасової непрацездатності (за наявності).

Після формування МВТН пацієнту на телефон має прийти смс-повідомлення (на номер, визначений як контактний в електронній системі охорони здоров’я).

МВТН з моменту накладання на нього КЕП лікаря автоматично передається з електронної системи охорони здоров’я до Електронного реєстру листків непрацездатності, адміністратором, якого є Пенсійний фонд України. На підставі МВТН формується електронний листок непрацездатності.

Електронний листок непрацездатності – електронний документ, який:

- засвідчує факт тимчасової непрацездатності;

- є підставою для звільнення від роботи та призначення страхових виплат відповідно до законодавства про соціальне страхування.

Дані електронного листка непрацездатності надходять до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та відображаються у відповідному статусі в електронному кабінеті страхувальника (роботодавця), особистому кабінеті працівника.

 

Лікарняні - 2023: що змінилось?

З 1 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», відповідно до якої уповноваженим органом управління в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві визначено Пенсійний фонд України.

Для отримання фінансування по лікарняних від Пенсійного фонду України роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.

Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною. Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінились. Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше – 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня – за рахунок страхових коштів. А у випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві – з 18 дня непрацездатності.

При цьому, Закон скоротив час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від Пенсійного фонду України. Якщо раніше Фонд соціального страхування України (ФССУ) перераховував кошти роботодавцям протягом 10-ти днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів після надходження заяви-розрахунку.

Така заява-розрахунок починаючи з 1 січня 2023 року подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.

Детальніше: https://bit.ly/3CscaLc

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора