A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ржищівська міська територіальна громада
Київська область, Обухівський район

Пенсійний фонд України інформує

Дата: 17.05.2023 10:32
Кількість переглядів: 76

Добровільна сплата страхових внесків

04 грудня 2022 року набрав чинності Закон України від 04.11.2022 № 2734 «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення механізму участі у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні».

Особи, які досягли 16-річного віку та не належать до осіб, яким призначено пенсію у солідарній системі можуть укласти договір з Пенсійним фондом України. Також Договір про добровільну сплату страхових внесків, можна укласти на користь третьої особи, крім особи, інформація про яку відсутня в інформаційній базі системи персоніфікованого обліку.

Через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (Портал Дія) або вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України особа в електронній формі укладає договір з Пенсійним фондом України шляхом приєднання до Типового договору про добровільну сплату страхових внесків.

Ідентифікація проводиться шляхом використання КЕП, електронної системи ідентифікації "Bank ID" чи іншого засобу ідентифікації особи.

Типовий договір затверджується Пенсійним фондом України.

Особа самостійно визначає розмір страхових внесків, періодичність і строки їх сплати.

Суми сплачених страхових внесків зараховуються за місяць, у якому кошти надійшли на рахунок ПФУ.

Якщо сума заробітної плати (доходу), з якої фактично сплачено страхові внески, перевищуватиме максимальну величину, відповідна частина коштів зараховується в рахунок наступного місяця.

Інформація про сплату страхових внесків вноситься ПФУ автоматично за фактом зарахування коштів. Повідомлення про сплату надійде в особистий кабінет застрахованої особи, на користь якої сплачено внески, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

 

Сплата добровільних внесків при отриманні пенсії у разі втрати годувальника.

Дитина, якій призначена пенсія у разі втрати годувальника, є пенсіонером, і в період отримання пенсії сплачувати за неї добровільні пенсійні внески ви не зможете.

Це буде можливо після припинення виплати пенсії, адже інформація про вашу дитину, як пенсіонера, вже міститься в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

Сплата добровільних внесків за спрощеною процедурою.

Започаткований з початку цього року новий механізм добровільної участі громадян у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні дає можливість сплачувати внески за себе або на користь третіх осіб швидко, без паперової тяганини та відвідування державних установ.

Скористатися такою можливістю можуть як застраховані, так і не застраховані особи старші 16 років. Основними умовами добровільної участі є: наявність в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформації про особу, на користь якої надходить внесок, та те, що вона не є пенсіонером. Тобто, добровільну участь може брати людина, яка хоча б раз працювала і за неї роботодавцем офіційно сплачувався #ЄСВ, і у місяці сплати добровільних внесків вона не була пенсіонером.

 

Нові можливості для громадян

 

За яких умов буде продовжено надання житлових субсидій на неопалювальний період?

З травня 2023 року Пенсійний фонд України призначить житлові субсидії на неопалювальний період для більшості домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому опалювальному періоді.

Водночас житлова субсидія на наступний період буде призначена на підставі нової заяви та декларації домогосподарствам, до складу яких входять: внутрішньо переміщені особи; особи, які орендують житлове приміщення для проживання; особи, які зверталися за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Також звернутися за продовженням житлової субсидії потрібно, якщо не всі зареєстровані в домогосподарстві особи проживають за місцем реєстрації. 

Житлові субсидії на наступний період буде призначено на підставі отриманої шляхом обміну інформації від організацій-надавачів послуг, зокрема, про забезпеченість громадян житлово-комунальними послугами за встановленими цінами, тарифами і розміром внесків/платежів на управління багатоквартирним будинком та комунальні послуги.

За відсутності необхідної інформації – житлова субсидія на такі послуги призначатися не буде.

 

Пільги на оплату житлово-комунальних послуг учасникам бойових дій

Громадянину, який отримав посвідчення “учасника бойових дій” та хоче оформити пільги на оплату житлово-комунальних послуг, потрібно звернутися до органу Пенсійного фонду України та подати заяви:

  • про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП);
  • про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу.

При поданні заяви для внесення відомостей до ЄДАРП учасник бойових дій пред’являє паспорт громадянина України та надає документ, що підтверджує право на пільги, та дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків або паспорт з відповідною відміткою (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган). 

Інформацією про місце проживання людини є відомості, що були внесені до паспорта як місце реєстрації. 

Для підтвердження фактичного місця проживання (за потреби) учасник бойових дій надає: довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, договір оренди, довідку про сплату житлово-комунальних послуг за іншою (відмінною від місця реєстрації) адресою, або інший офіційний документ, що підтверджує фактичне місце проживання пільговика, а в разі їх відсутності – акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи, який складається посадовою особою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади. 

Заява до ЄДАРП подається або особисто, або в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, або поштою.

Також заяви з необхідними документами та відомостями від учасників бойових дій приймаються посадовими особами виконавчих органів сільських, селищних, міських рад відповідних територіальних громад або військових адміністрацій та посадовими особами центрів надання адміністративних послуг, виключно з формуванням електронної справи та передаються до органу Пенсійного фонду України протягом трьох робочих днів з дати надходження. 

Якщо людина має право на пільги згідно з кількома законами, до ЄДАРП включається уся інформація про учасника бойових дій. Проте з-поміж усіх можливих варіантів пільговик обирає одну підставу для пільги. 

У разі зміни будь-яких відомостей, що потребують коригування включеної до ЄДАРП інформації, пільговик повідомляє про це орган Пенсійного фонду України протягом 30 днів.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора